–=[Muhabbet Fedaileri]=–

Biz muhabbet fedaileriyiz. Husumete vaktimiz yoktur.

Köprü Dergisi

                                    

                            

                      

 

                                          

 

                     

GÜNEYDOĞU’DAKİ ETNİK PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ARAYIŞLARI

Editör                       

editor@koprudergisi.com

Zihinlerimizde coğrafi bir bölgeyi ve yönü ifade eden Doğu ve Güneydoğu, fikir ve siyaset hayatımızda farklı alanlara işaret etmektedir. Dünyanın en kanlı bölgelerinden Ortadoğu’nun önemli bir parçası durumunda olan ülkemizin Doğu ve Güneydoğu bölümü de son yıllarda çalkantılı olaylarla anılmakta, bölgeyle ilgili çözümsüzlüklerin daha da artması dikkatleri buraya çekmektedir.

Güneydoğu sorunu, kimilerine göre bir geri kalmışlık ve insan hakları sorunu iken kimilerine göre de Ortadoğu krizinin bir parçasıdır? Meselenin son günlerde “Kürt Sorunu” olarak adlandırılması ise farklı eşiklere işaret etmiştir. Güneydoğu meselesini tartışmak, beraberinde “ulus-devlet, milliyetçilik, Ortadoğu, terör, eğitim, din” gibi farklı konuları da gündeme getirecektir. Bunların yanında “bölgesel geri kalmışlık, gelir adaletsizliği, toprak ağalığı” sorunları gibi daha pek çok sorun da konu etrafında tartışılabilir. Böylesine karışık sorunlar karşısında çözüm üretirken meselenin tarihi arka planında yatan gerçek nedenler unutulmamalı, bölgenin kültürel değerleri, inançları, sosyo-ekonomik ve sosyo-psikolojik durumu da göz önünde bulundurulmalıdır.

Bölgenin fert ve toplum olarak iç dinamiklerini iyi bilen Bediüzzaman’ın konuyla ilgili yaklaşımları ve çözüme yönelik sunduğu argümanlar son derece önemlidir. Bediüzzaman’ın bölgenin problemlerine dikkat çekmek ve bölgede kalıcı çözümler üretmek üzere İstanbul’a gelişinin üzerinden tam bir asır geçmiştir. Henüz kalıcı çözümlere ulaşılamaması meselenin derinliğiyle birlikte Bediüzzaman tecrübesinden yararlanamadığımızı da göstermektedir. Bu nedenle, Bediüzzaman’ın “İslamiyet milliyeti”ni vurgulayarak etnik tartışmaların önünü tıkaması, dinin birleştirici rolünü vurgulayarak farklı eğilimlerin ve yapıların bir arada kardeşçe yaşayabileceğine işaret etmesi, eğitimle ilgili projeler sunarak meselenin özüne eğilmesi; bundan başka dini, tarihi, sosyo-kültürel ve sosyo-psikolojik gerçekliklere dayanan bir dizi çözümler üretmesi dikkate şayandır.

Editorial’ın devamı için tıklayınız…

Ethnic Problems in South-east and Solution Approachs

Editorial

editor@koprudergisi.com

The concepts of East and South-east signify a geographical region and direction in our minds. However, they mark in our ideological and political lives different areas. Our country is an important part of the Middle East, which is one of the bloodiest regions of the world. In the Eastern and South-eastern regions of our land occur many turbulent events in recent years. Furthermore, the rise of deadlock concerning these two regions draws our attention to this problem.

Some people think that South-eastern question is an issue of the backwardness and human rights, for some others it is a component of the crisis in the Middle East. However, the recent denomination of the issue as “Kurdish Question” displays different thresholds. To discuss the South-eastern problem will bring together various issues as “nation-state, nationalims, Middle East, terror, education, religion”. In addition to these, many other issues as “regional backwarness, the inequity in income distribution, landholding system” can be discussed around this issue. While trying to find solutions to such complicated issues, the ultimate reasons lying in the historical background should not be forgotten and the cultural values, beliefs, socio-economic and socio-psychological conditions in this region should be considered seriously.

Bediüzzaman’s approach in this issue and his arguments for solutions are very important since he is acquainted with the internal dynamic of this region in individual and social level. Hundred years ago, Bediüzzaman came to Istanbul to draw attention to the problems of this region and to find permanent solutions for them. The current situation as not having permanent solutions for the problems in the regions shows us both the profundity of the issue, on the one hand; and that unawareness of Bediüzzaman’s experience. Thus, Bediüz-zaman’s attempts to produce a number of solutions based on the religious, historical, socio-cultural and socio-psychological realities are very noteworthy: he blocked ethnic discussions while emphasizing the “Islam nationality”, he remarked the possibility of a peaceful coexistence or different trends and groups with special reference to the unifying function of religion, he targeted the essence of the issue while preparing educational projects.

Click here to continue Editorial…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: